Stává se, že po vypnutí kompresoru a rychlém jeho zapnutí do sítě kompresor nenaskočí a neroztočí se. Není to však žádná závada, ale naopak ochrana. Děje se tak z důvodu toho, že píst neprotlačí tlak vzduchu v hadičce a motor se nerozběhne, zvýší se proud a zahřeje pružinka s bimetalem v této ochraně, která rozepne kontakt a obvod se přeruší. Po chvíli to zase sepne ... a tak dokola než klesne tlak a motor se roztočí. A udělá to vždycky, pokud se motor nerozběhne i třeba z jiného důvodu (nemusí být ani tlak ve výstupu). Na obrázku dole je proudová ochrana, která se skládá z pružinky a bimetalového kontaktu. Při zvýšení proudu se pružinka nahřeje a bimetal rozpojí kontakt. Toto celé tělísko proudové ochrany je přitlačeno plochou pružinou k nádobě kompresoru a slouží rovněž jako tepelná ochrana při přehřátí, kdy se od tělesa kompresoru bimetal nahřeje a obvod se rozpojí.
Pomocný píst (váleček) přenáší pohyb z excentrické hřídele na hlavní píst. Proudící olej zevnitř hřídele rotoru je roztřikován malou dírkou pod praporkem na pracovní píst. Olej doplňujeme sacím vývodem u nádoby kompresoru. Ten totiž ústí přímo do nádoby a vlastní sací trubička je pak umístěna volně v prostoru této nádoby (hrnce). Možno použít olej kompresorový nebo vývěvový R2, dle druhu provozu. Ve slabším provozu postačí olej transformátorový, tlumičový, či olej na šicí stroje (celkem cca 2dcl).